1. týden stavby, trámy, jádra, podlahy

Zdá se to skoro neuvěřitelné, ale my fakt stavíme! Po tom, co jsem si tu odbyla jedno samonasrání a už jsem skoro nedoufala se věci pohnuly a minulý týden přijela Natura s europanely, trámy a jádry.

Jako první se nasazovaly trámy na vruty. To trvalo asi dva dny.

Posléze přijela jádra a zároveň se zasypaly instalační šachty, které se nasazením jáder uzavřely jednou pro vždy.

Aby to nebylo jen tak, samozřejmě jsme nějaký ten zádrhel řešili. A tím zádrhelem byla elektrika pro potřeby stavby (stavební rozvaděč). Ten jsme samozřejmě neměli připravený, respektive řešili jsme to nejspíš moc pozdě (akorát když o tom prd víme, tak jasněženevíme jak dlouho předem to řešit). No, takže všem doporučuju alespoň ten měsíc dopředu (radšidřív). Vyřešili jsme to s naší skvělou budoucí sousedkou, která nám dovolila se k nim připojit na pár dní a my tak alespoň nemuseli platit za agregát, který si dočasně Natura přivezla. Tímto jí ještě jednou virtuálně děkuji! Nicméně přípojka už tam snad je, tenhle týden jsem tam ještě nebyla takže vim prd, ale měla by být.

Pak se nasadila jádra na šachty a namontovaly se rámy domu. Vlastně až teď jsem zjistila, že jsou ty rámy jen uprostřed, na vnějších stěnách domu nejsou. Což mi ale nijak zvlášť neva. Překvapilo mě, že jsou docela dost světlé, protože co si tak pamatuji ze vzorového domu a jiných staveb od Natury, tak jsou trámy trochu víc do žluta, ale předpokládám, že je budou ještě něčím natírat. No popravdě by se mi tahle barva zamlouvala víc. Zkusíme se na to zeptat.


No a hurá tenhle týden se chlapci pustili do podlah! Počasí nám od úterý přeje, tak doufám, že toho zvládnou co nejvíc!


Popravdě jsem věděla, že stavba bude rychlá, ale stejně mě každý další krok fascinuje. V tuhle chvili to opravdu roste ze dne na den před očima, což je úžasný pozorovat. Jakmile bude stavba uzavřená, už ty práce nebudou tolik viditelné, takže si to teď maximálně užívám. Vždycky když přiletí další fotka od stavbyvedoucího, tak nestačim valit oči. Začíná se to zhmotňovat!


Komentáře

  1. Jako normálně bych řekl, že je to modelová skládačka. Ale předpokládám, že to máte ten typ, který se opravdu jen přiveze a postaví. Teď nevím, co je co. Co je roubenka a co je dřevostavba. Ale asi si rozumíme. :) My teď stavíme klasický dům, roubenka by nebyla na ten pozemek vhodná. :) I když samozřejmě jsme nad dřevostavbou (nebo roubenkou, to je jedno :D), taky přemýšleli. Ale nakonec zvítězila cihla. Jen jsem netušil, že bude třeba takový problém sehnat rozvaděčové skříně, ale nakonec nám pomohl Schmachtl, tak dobrý. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat